Zaman kanak-kanak Bed pembasahan - Satu Viewpoint Perubatan Tenaga

Zaman kanak-kanak Bed pembasahan - Satu Viewpoint Perubatan Tenaga

Kencing malam zaman kanak-kanak adalah satu keadaan biasa dan menyedihkan untuk kedua-dua kanak-kanak dan ibu bapa mereka. Keadaan ini juga dikenali sebagai Ketidakupayaan menetapkan Kencing malam yang bermaksud kencing waktu malam. Jika kanak-kanak yang agak muda, penilaian diagnostik dilakukan, termasuk melihat pakar perubatan apabila diperlukan. Jika ada masalah fizikal atau gangguan yang diwarisi saluran kencing maka ini perlu dirawat segera. Dalam kebanyakan kes, bagaimanapun, kanak-kanak dengan kencing malam tidak mempunyai masalah fizikal dan selalunya ibu bapa disuruh untuk hanya menunggu ia keluar.

Walaupun pendekatan ini boleh difahami, saya percaya ia tidak memberi kita gambaran keseluruhan. Dengan menggunakan maklumat yang sangat berharga mudah diperolehi melalui menilai anak anda dengan Cina perspektif perubatan atau tenaga perubatan, kita boleh mencari faktor-faktor penyumbang yang mungkin tidak jelas dan langkah-langkah rawatan atau memberi tumpuan yang akan membantu mempercepatkan resolusi membasahkan katil.

Dalam banyak kes ia adalah benar bahawa jika anda menunggu cukup lama, kanak-kanak akan "mengatasi" kencing malam. Walau bagaimanapun, saya masih belum menjumpai seorang anak atau ibu atau bapa yang sanggup menerima pendekatan yang tanpa cuba apa-apa dan segala-galanya untuk mengurangkan masalah yang berterusan ini. Dalam pengalaman saya, sebahagian daripada prekursor yang paling biasa untuk kencing malam adalah sejarah setelah mempunyai cabaran sistem imun seperti jangkitan yang serius atau alahan yang teruk. Keadaan ini memerlukan tenaga daripada buah pinggang dan pundi kencing tenaga litar anak anda, baik ketika mereka berlaku secara aktif dan dalam beberapa kes untuk tahun-tahun selepas itu.

Keadaan lain yang boleh mengambil lebih banyak buah pinggang dan pundi kencing tenaga kanak-kanak adalah peristiwa-peristiwa yang menakutkan atau trauma seperti mengalami basikal atau kemalangan kereta, kecederaan kepala, atau bahkan hanya menjalani pembedahan elektif untuk perkara-perkara seperti tiub telinga dan mempunyai tonsil dibawa keluar. Ia tidak bahawa peristiwa-peristiwa ini adalah penyebab dalam dan diri mereka sendiri, tetapi ia adalah pengagihan semula tenaga yang diperlukan oleh sistem kanak-kanak untuk berurusan dengan mereka dalam masa ini dan dalam selepas itu yang boleh membawa kepada ketidakseimbangan dalam buah pinggang dan pundi kencing litar tenaga.

Ini adalah satu keadaan biasa dalam kanak-kanak yang saya telah memasukkan bertanya soalan-soalan tertentu dengan setiap pesakit baru yang saya lihat di dalam amalan saya. Dengan cara ini, kita dapat untuk mendapatkan gambaran yang lebih menyeluruh dari apa yang berlaku dengan kanak-kanak daripada awal lagi. Kebergunaan maklumat ini dan hakikat bahawa ia boleh dikaitkan dan diberikan semula kepada kanak-kanak dan keluarga sebagai sebahagian daripada tenaga penjelasan yang masuk akal bagi kencing malam, menjadikan ini satu komponen penting dalam strategi saya dengan anak-anak dan ibu bapa.

Cara perubatan tenaga dalam melihat buah pinggang dan pundi kencing tenaga anak anda menilai pengalaman sejarah yang mungkin berkaitan dengan gejala semasa, dan mengiktiraf badan sebagai sistem yang dipanggil untuk membuat keputusan pengagihan tenaga berdasarkan keutamaan dan keperluan untuk mengekalkan penting fungsi. Di samping itu, keupayaan untuk mencegah atau menjangka kemungkinan gejala baru muncul pada masa akan datang adalah sesuatu yang saya mahu semua ibu bapa tahu adalah mungkin menggunakan jenis ini pendekatan perubatan tenaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar