Kanak-kanak Pemulihan Homeopathic

Kanak-kanak Pemulihan Homeopathic

Kanak-kanak hiperaktif biasanya mengalami penyakit ini iaitu Attention Deficit Hyperactivity Disorder [ADHD]. Ubat-ubatan homeopati didapati tidak sangat sesuai untuk merawat kes-kes ADHD seperti itu kerana bergantung kepada gejala khusus doktor boleh menetapkan ubat-ubatan dan rawatan yang boleh diteruskan dalam kes khusus cara yang disesuaikan. Ubat-ubatan homeopati adalah dianggap selamat dan mempunyai kesan sampingan yang minimum. Itulah sebabnya kenapa mereka adalah sangat sesuai untuk kanak-kanak.

Diberikan di bawah adalah beberapa cara asas homeopati yang biasa digunakan untuk rawatan ADHD:

Aconite adalah ubat homeopati yang berkesan yang biasa digunakan yang boleh membantu dalam merawat ADHD. Kanak-kanak yang mengalami pelik dan tidak rasional kebimbangan, masalah berpeluh malam, dan masalah dahaga yang kerap boleh diberikan dos Aconite. Dos dan kekerapan perlu diputuskan di setiap usia pesakit.

Ubat daripada Baryta Carbonica diberikan kepada kanak-kanak yang hiperaktif, lalai, atau mengalami apa-apa jenis gangguan kecemasan ketika di dalam kelas atau di perhimpunan. Ini ubat homeopati boleh digunakan untuk merawat kanak-kanak yang mengalami ADHD. Ubat ini boleh dicuba untuk merawat pesakit yang menunjukkan tanda-tanda seperti seperti menjadi sedar diri, atau sentiasa tinggal dalam keadaan tertekan dan lain-lain Baryta Carbonica juga boleh membantu dalam rawatan kanak-kanak yang merasa diabaikan atau takut diejek atau dikritik.

Chamomilla adalah ubat homeopati yang membantu untuk menyembuhkan ADHD menjejaskan kanak-kanak yang tidak sabar, cepat marah, dan jenis resah. Sesetengah kanak-kanak ADHD terjejas mempamerkan tingkah laku yang keliru dan benar-benar tidak tahu apa sebenarnya yang mereka cari. Mereka menunjukkan sikap dongkol atau cepat marah biasa. Pentadbiran Chamomilla mengawal semua aktiviti-aktiviti ini hyper dan mengenakan keseimbangan yang lebih baik dalam tingkah laku ADHD terjejas anak-anak jengkel, keliru, & marah.

Satu lagi ubat homeopati terkenal dengan gangguan ADHD adalah album Veratrum. Ini boleh digunakan untuk merawat kanak-kanak yang impulsif, secara terang-terangan agama, atau mengalami ilusi kerap.

Satu perkara yang perlu diingat apabila memilih untuk rawatan tersebut adalah bahawa dos dan pentadbiran ubat-ubatan homeopati berbeza dan bergantung lanjut mengenai diagnosis dan analisis gejala. Oleh itu rawatan diri mungkin tidak berjaya dalam hal ubat-ubatan homeopati dan harus dielakkan. Ubat-ubatan homeopati bekerja lebih baik apabila diambil selepas berunding dengan doktor berkelayakan.

Terdapat banyak banyak berguna dan potensi yang ada untuk rawatan ADHD. Walau bagaimanapun, semua ubat-ubat tersebut hendaklah mendatangkan faedah sesudah berunding dengan homeopati pakar. A homeopati berkelayakan sahaja boleh memberikan cadangan khusus yang tepat dan kes.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar