Mari Lebah Bantuan Anda menghilangkan luka terbuka Sejuk

Mari Lebah Bantuan Anda menghilangkan luka terbuka Sejuk

Sekiranya anda tidak sedar, mereka lebah sibuk boleh membantu anda menghilangkan kudis sejuk. Terkejut? Jangan, pun tidak bertujuan.

Anda mungkin pernah mendengar amalan apakah sedikit madu boleh lakukan apabila anda mempunyai sakit tekak jahat dan batuk. Nah, lilin lebah, dan pelbagai minyak dan herba lain, juga menghilangkan kudis sejuk dan banyak lagi.

Campuran ini meliputi kawasan yang dijangkiti dan membolehkan ia sembuh tanpa kerengsaan lanjut. Menghilangkan kudis sejuk cepat daripada yang anda fikirkan dengan menggunakan beberapa kali sehari.

Selain kudis sejuk, produk berasaskan lilin lebah juga boleh bekerja sihir mereka pada kudis lain kecil, dan gigitan dari serangga. Mereka bekerja dengan cara yang sama, dan membantu anda untuk mengelakkan menggaru mereka ke dalam keadaan yang lebih buruk.

Ini juga boleh membantu jika anda mempunyai hidung disumbat. Herba boleh membantu anda bernafas sedikit lebih mudah. Gunakan beberapa kali sehari, tetapi tidak keterlaluan.

Juga baik untuk hidung tersumbat adalah teh chamomile. Sesetengah orang walaupun tuangkan teko penuh ke dalam mangkuk besar atau lembangan dan duduk dengan kepala anda ke atas mangkuk. Gunakan tuala untuk menjaga kelembapan dalam. Tarik nafas. Luangkan sedikit masa seperti ini, dan anda akan bernafas lebih mudah.

Jika tidak ada yang seolah-olah telah berubah selepas beberapa hari, maka produk tersebut mungkin tidak bekerja untuk anda, dan anda harus cuba sesuatu yang lain. Berunding dengan profesional penjagaan kesihatan.

Sentiasa mengambil perhatian jika produk yang seolah-olah menjadikan keadaan yang lebih buruk atau mempunyai kesan yang buruk. Berhenti menggunakannya, dan menuju ke doktor atau klinik. Atau daftar untuk beberapa maklumat kesihatan yang boleh anda panggil dan bertanya soalan. Pastikan bekas dengan anda, dan tuliskan soalan atau gejala-gejala anda terlebih dahulu supaya anda boleh dengan tenang menjelaskan keadaan kepada penjagaan kesihatan profesional di telefon.

Pastikan anda tidak berkongsi sakit sejuk anda dengan sesiapa sahaja! Apabila anda merasa sakit sejuk datang, memberi amaran kepada rakan dan keluarga anda daripada keadaan ini, maka mereka tidak akan terdorong untuk mendekati wajah anda.

Ini bermakna berhati-hati untuk tidak mencium, tidak berkongsi perkakas atau kelengkapan peribadi seperti berus gigi. Itu juga bermakna tiada makanan rasa-ujian semasa memasak atau terlibat tukang masak sama ada.

Pastikan tangan anda seperti berada di dalamnya, dan juga lidah anda. Meninggalkannya seorang diri dan membenarkan ia untuk menyembuhkan, adalah cara terbaik untuk pergi. Kurang anda berfikir tentang hal itu, lebih cepat anda akan dilakukan dengan ia.

Elakkan limau dan makanan pedas, kerana ini hanya akan mengganggu kawasan itu lagi, yang tidak menyenangkan, untuk mengatakan sekurang-kurangnya.

Walaupun anda tidak boleh sentiasa mengawal apa yang menyebabkan mereka, kudis sejuk diketahui timbul dalam masa tekanan, apabila anda letih, apabila anda mendapat sejuk, atau dibentangkan dengan keadaan baru. Jadi menyedari keadaan seperti ini, dan cuba untuk hidrat dan mendapat tidur apabila perlu.

Mereka lebah sibuk adalah baik untuk lebih daripada membuat madu. Lilin lebah mereka membantu melindungi dan menyembuhkan. Ia boleh membantu anda menghilangkan kudis sejuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar